Spinder Eagle

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Spinder Eagle op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

n**********@g******** 24-08-2022
  • Product gekregen

Levensgevaarlijk

Levensgevaarlijk!!!
Drager klapte op de snelweg met twee fietsen erop naar beneden waardoor de achterste fiets zwaar beschadigd is en het vaste metalen fiets mandje op de snelweg belande.
112 gebeld en politie heeft weg af moeten sluiten om mandje van de weg te halen.
We zijn ons dood geschrokken.
Ongelofelijk dat er zoveel meldingen zijn en deze type dragers niet door de fabrikant @spinder worden teruggehaald !
Durf hem niet eens te verkopen wil geen ongelukken op mijn geweten te hebben dus nu gaat een dure 2x gebruikte fietsendragen naar het grofvuil 🤬

Minpunten

• Trekhaak bevestiging

Jan Geerits 08-10-2017

Gevaarlijk

Geschreven voor: Spinder Eagle

Fietsrek Spider Eagle valt met fietsen erop van trekhaak onder het rijden. Geen vertrouwen meer in dit product. Kan levensgevaarlijke situaties opleveren.

jankootstra 03-06-2015
Geschreven voor: Spinder Eagle

Ja ook ik ben geschrokken van het plotseling afvallen van de spinder egale compact van mijn trekhaak op de snelweg.
Maar wat nog vervelender is dat je dan aan de kant staat en gelukkig zijn er verder geen ongelukken gebeurd en dat niemand je kan helpen om de fietsen te vervoeren naar een veilige plek.
Wij hebben de ANWB gebeld konden niets voor ons doen, daarna mijn autoverzekering gebeld konden ook niets voor ons doen. Ja en dan wordt het wel erg vervelend toen mijn zoon gebeld en die is met zijn auto gekomen (drie kwartier later moest 65 km rijden). En toen de fietsen met twee auto,s weggebracht. Heeft iemand een anders een oplossing voor zo,n probleem.

michel888 15-08-2013
Geschreven voor: Spinder Eagle

Ik ben van beroep mechanisch hoofdontwerper, en kan het volgende mededelen. Het betreft hier een produkt waarvan het concept niet goed is. Als een fiets topzwaar is, bijvoorbeeld als er een fietsstoeltje achterop zit, dan kan je de fiets bij de eerste de beste bocht kwijt zijn. Dit is mij overkomen. De scharnierende stangen die de fiets bevestigen scharnieren in de rijrichting van de fiets, en dat is gewoon niet goed. Vooral omdat de fiets zonder deze stang van de wielsteunen af wil rollen. De rubberen bandjes om de wielen springen gewoon los als de fiets eenmaal van de drager rolt. Ik heb de eagle van mijn ouders geleend, maar dat is eenmalig. Een fiets viel van de drager net voor ik de snelweg op reed. Dit produkt zouden ze uit de handel moeten halen. Aan een mooie afwerking en goede bevestiging om de trekhaak heb je niks als je fiets op de snelweg ligt.

ipskamp 28-08-2012
Geschreven voor: Spinder Eagle

de degelijkheid is onbetrouwbaar ,daar op de terug weg van mijn vakantie het gehele bevestigings systeem spontaan afbrak en de drager incl mijn fietsen op de weg terecht kwamen

roymarja 31-08-2012

Een traumatische ervaring waarvan ik gedeeltelijk mee kan praten.
Kunt u wellicht nog even toelichten om welke uitvoering het gaat.
Betreft het de serie met stalen (vierkante) framehouders of het eerste model met ronde aluminium framehouders. (uitschuifbaar d.m.v. verdraaien van een kunstofgreep)

C.J. Vos 07-06-2012

----------Update review, 7-6-2012----------
In vervolg op mijn ervaring met het afbreken van de spinder eagle kan ik meedelen dat mij inmiddels een bevredigende schadevergoeding is aangeboden: vergoeding schade aan de fietsen en voor de fietsendrager. Voor de goede orde meld ik voor de belangstellenden dat mijn eagle-uitvoering tot de eerste generatie behoorde (5 jaar oud).

---------1e review, 11-5-2012-----------
VorigeVoVorige week een angstige ervaring met onze spinder eagle gehad. Midden op de A15 in druk verkeer brak de eagle met 2 fietsen.van de trekhaak. Wonder boven wonder kon het acheropkomende auto's de fietsen ontwijken. Vrachtwagens blokkeerden de wegbanen om om de fietsen te kunnen verplaatsen. In dat opzicht is dit angstaanjagende avontuur goed afgelopen.
In het telefonische contact met de fabrikant werd ik begripvol te woord gestaan. Op hun verzoek heb ik de eagle opgestuurd ter inspectie. Een snelle ractie volgde met als uitslag een breuk.van het bevestigingsmechanisme.
Met plezier heb ik de eagle gebruikt, maar zo'n breuk is onaanvaardbaar. Ik wacht een nader aanbod m.b.t. een passende schadecompensatie met spanning af.

vidijo 28-07-2012

Beste,
kunt u mij vertellen hoe Spinder deze klacht/fout afgehandeld heeft? Ik bezit ook een Eagle van 2008 maar deze week tijdens ons verlof viel tijdens het loshaken van de trekhaak geheel het binnenwerk (grote klembus, borgring en zes veerpoten) op de grond. Spinder stuurde mij een schema waaruit blijkt dat de borgclip!! niet meer aanwezig was. Waarschijnlijk onderweg losgekomen en verloren. Met veel geluk (vermoed ik) dat drager en fietsen er niet afgevallen zijn. Blijkbaar zie ik nu op het internet dat dit reeds meermaals gebeurt is.
dank voor uw reactie
groeten
J Van Nuffel

roymarja 29-07-2012

J. van Nuffel:

Uw ervaringen met de Eagle 2008 heeft mij nogmaals aan het denken (lees:twijfelen) gezet.
Zou u alsnog willen aangeven om welk type Eagle het in uw geval gaat?
Betreft het wellicht de eerste variant met de ALUMINIUM uitschuifbare framebevestiging of de Eagle II met de stalen (vierkante) paal?

De laatste versie heb ik zelf namelijk en beoordeelde deze drager tot voor kort als goed en veilig.

Dank voor uw reactie!

roy fischer

geo-partner 18-07-2011
Geschreven voor: Spinder Eagle

Vier jaar geleden deze fietsdrager aangeschaft en tot voor één jaar geen enkel probleem gehad.
Een op het gevoel prettige bevestiging en een degelijk apparaat.
Vorig jaar echter , op ons vakantieadres viel bij het op de kogel monteren van de fietsdrager, het hele binnenwerk van de bevestiging er uit. Bij het bekijken bleek dat de veerring, die alles vast moest houden, een andere vorm gekregen had, waardoor hij uit de groef los kwam en de bevestiging niet meer bijeen hield.
Met veel moeite de veerring weer in de goede vorm gekregen en de zaak weer samengesteld en op de trekhaak gezet. U begrijpt dat we daarna met de nodige voorzichtigheid weer naar huis (200 km) gereden zijn.
De fietsdrager is vervolgens via onze fietsenmaker bij de producent aangeboden. Dezer heeft hem bekeken maar kon ook geen verklaring geven anders dan dat dit model nog geen borging voor de veerring had. Vervolgens kregen we hem gemodificeerd terug met een nieuwe veerring en leek alles weer in orde.
Daarna de fietsendrager nog maar twee of drie maal zonder noemenswaardige problemen gebruikt tot dit voorjaar met de Pinksteren.
Ogenschijnlijk was alles nog steeds goed en we reden op een binnenweg met drempels.
Op een gegeven moment, we reden net over een drempel (dus de snelheid was ongeveer 30 a 40 km/u) hoorden we een klap en toen we naar achteren keken zagen we dat de fietsdrager van de trekhaak gevallen was en achter de auto voortgesleept werd aan de kabel van de verlichting.
Na gestopt te zijn en de zaak bekeken te hebben bleek dat er een deel van de veerring afgebroken was.
De degelijkheid van de fietsdrager heeft voorkomen dat er veel schade aan de fietsen ontstond (één handvat-remhandel en trapper geschaafd).
De Fietsdrager is vervolgens weer bij de fietsenmaker ingeleverd en door hun weer terug gestuurd naar de fabrikant die buiten de afgebroken veerring geen andere gebreken kon vinden en de fietsdrager weer (gerepareerd) terug stuurde.
Bij het op de auto zetten van de gerepareerde fietsdrager bleek echter dat deze redelijk los op de kogel zat en zowel op en neer als naar links en recht bewogen kon worden. Ook mijn fietsenmaker was het met mij eens, dit hoorde niet. Er is vervolgens opnieuw contact geweest met de fabrikant en uiteindelijk heb ik een geheel nieuwe (zelfde merk en type) fietsdrager gekregen.
Nu maar hopen dat ik dut niet meer meemaak, want anders is het einde oefening en wordt het weer een traditionele bevestiging met moersleutel.

roymarja 22-05-2012

Geachte geo-partner,

Kunt u wellicht aageven om welk type Eagle het gaat?
De eerste generatie met de alu-fietssteunen of betreft het een latere versie? (verstevigde constructie met vierkante metalen fietssteunen)

Dank voor uw reactie!

Albert Hoogheem 19-05-2011
Geschreven voor: Spinder Eagle

De Spinder eagel is een mooie en sterke fietsdrager.
Wij hebben deze drager een paar dagen gehad. Het probleem met deze drager is het volgende. Wij hebben een Opel zafira van 2006 als de spinder met onze fietsen achter de auto zit in de kantelstand kan de achterklep niet meer open wat wel in de folder vermeld is .Bij spider verteld men dat het niet bij alle auto,s kan.
Wij hebben de Spinder omgeruild voor de Thule 916 hierbij kan de klep wel open.

Edwin Vlierman 21-04-2011
Geschreven voor: Spinder Eagle

Ik heb hiervoor 2 fietsendragers gehad. Veel familie met fietsendragers dus echt wel enige ervaring op dit gebied. Deze Spinder Eagle hadden ze veel eerder moeten ontwerpen. Dit is een geweldig ding. 1 klik en hij zit muurvast. Even aan een hendeltje trekken en je kunt hem kantelen of verwijderen. Goed dit handeltje gaat de eerste tijd wat zwaar maar dat gaat voorbij.Nu onderhand duizenden kilometers gereden met de fiets achterop zonder enig moment van zorg.
Z'n geld zeker waard!

j.goorden 13-09-2010
Geschreven voor: Spinder Eagle

ik heb een spinder eagle fietsendrager en wat is mij gebeurd? Bij ht langszaam overgaan van een verkeersdrempel viel spontaan de drager van de kogel,dat is levensgevaarlijk en bij thuiskomst ontdekte ik ,dat heel het binnenwerk los zat.Zo heb ik op de rijksweg gereden en ben gelukkig goed weggekomen.Ik heb nu de fietsdrager bij Halfords ingeleverd op hoop op een goede afwikkeling.Gr

vidijo 28-07-2012

Elly Ket 30-07-2012

Lees mijn reactie onder het tabblad: Vragen en Antwoorden. Elly Ket 19-07-2011

2batavieren 04-08-2010
Geschreven voor: Spinder Eagle

Van onderstaand verhaal toch wel erg geschrokken.
Wij hebben de Eagle aangeschaft toen we overstapten van (normale) naar elektrische fietsen. Wij waren al jaren in het bezit van een goede drager van Spinder , nl de Hawk. Daarom was het voor ons vanzelfsprekend dat we bij Spinder zouden blijven.
Wij gebruiken de nieuwe drager vaak als we er op uit trekken om ergens te gaan fietsen.
Tot nu toe hadden wij een rotsvast vertrouwen in de drager, maar nadat ik dit gelezen heb wordt er na elke kuil of hobbel wel even angstig in de achteruitkijk-spiegel gekeken of alles er nog aan hangt.
Wij hopen daarom dat het bij deze eenmalige melding blijft omdat hij anders snel vervangen zal worden.

Elly Ket 02-07-2010

---------- update review 02-07-2010 ----------
Vervolg op mijn review.
We hebben contact gehad met de fabrikant van de Eagle. We zijn bij de firma Spinder in Harkema geweest. Daar hebben ze meteen een technisch onderzoek ingesteld. Ook zij waren erg geschrokken. Ze konden uit ons verhaal wel opmaken dat de fout niet bij ons ligt. We hebben een nieuwe fietsdrager meegekregen en een oprijgoot erbij. Alle schade aan de fietsen wordt vergoed. Mocht het zo zijn dat het inderdaad, in het ernstigste geval, een materiaal/fabricage fout is, zullen ze meteen een terugroepactie instellen. Voorlopig kunnen ze aan de hand van onze drager, en de onderdelen die we teruggevonden hebben de produktielijn nakijken en uitzoeken of dit een eenmalige fout is of een seriematige fout. Ze staan nog voor 100% achter hun produkt en testen de dragers met een belasting van meer dan 100 kilo en testen ze ook achter de auto over de weg en drempels etc. We zijn er van overtuigd dat Spinder alles in het werk zal stellen om uit te zoeken waar de fout ligt. Kortom, we hopen dat het technisch onderzoek uitsluitsel zal geven en hiermee nieuwe ongelukken zullen worden voorkomen.
Ik hoop dat ik hiermee toekomstige kopers kan geruststellen.

---------- oude review 26-06-2010 ----------
We waren op weg van Twente naar Ameland. 35 km voor Leeuwarden brak de complete fietsendrager met 2 electrische fietsen van de auto! Gelukkig reden er weinig auto's op de snelweg, en konden we de andere weggebruikers tijdig naar de linkerweghelft dirigeren. We hebben de drager met de fietsen naar de berm getrokken en zo is erger voorkomen. Als het eerder was gebeurd was het leed niet te overzien geweest, want toen reden er honderden motoren, op weg naar de TT in Assen, op de snelweg. We hebben behoedzaam gereden, dus daar ligt het niet aan. De vergrendeling is vooraf en onderweg tijdens de stop nog nagekeken. Het hele binnenwerk is gewoon afgeknapt! De fietsdrager, een Spinder Eagle, is speciaal voor electrische fietsen en daarom hebben we deze gekocht. Hij is nog maar een half jaar oud en 3 keer gebruikt. Voor ons dus geen fietsdrager meer. We staan nog te shaken!

WAP 16-08-2009
Geschreven voor: Spinder Eagle

De Spinder Eagle werd aangeschaft na uitgebreide verkenningen, vergelijken en beoordelen. Dit alles met het oog op de aanschaf van 2 Gazelles Orange Inergy fietsen, Elo-bikes.
Deze fietsdrager is een aanrader!. De werking is verbluffend simpel en met een innovatieve bevestiging eenvoudig aan de trekhaak te koppelen. De verbinding zit muurvast en is enigszins verstelbaar. Vastzetten van de fietsen is kinderspel maar 'uitlijnen' voor het vastklikken is nodig. Opbergen in de bagageruimte van een Focus combi is geen enkel probleem, mede door de verstelbare lichtbalk. Enig punt van overweging is het gewicht want het geheel is niet licht. Dat zou ook niet kunnen gezien de constructie. Met een max. kogeldruk van 75 kg is deze drager i.c.m. 2 electrische fietsen prima te gebruiken.

Hajo44 17-09-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Ideaal dat zonder gesleutel een fietsdrager gemonteerd kan worden. Werd wel onaangenaam verrast dat een stang van de framehouder afbrak. Deze ondersteunde een Sparta Ion welke vlg de fabrikant 25 kg zwaar is. E..e.a. lijkt niet echt veilig te noemen. Ben in contact met de fabrikant over zijn visie hierop.

ward1 19-08-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Heb de eagle bijna 2 jaar in bezit en heb er zo'n 4000km mee gereden.Drager zat altijd goed vast , fietsen bewegen wel wat maar ik had nog de uitvoering met ronde aluminiumstangen. Vorige maand is er dan ook een afgebroken. Spinder heeft dt euvel blijkbaar ook ondervonden en de stangen zijn nu vervangen door rechthoekige stangen.( Ik heb trouwens zonder probleem vervbanging onder waarborg gekregen). Ik mis wel de handige buisgreep van vroeger..

Basbud 27-07-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Na jarenlang ervaring met de Twinny Load (prima ding) moest ik een andere drager hebben, omdat de nieuwe fietsen er niet meer op pasten. Na zorgvuldig rondkijken voor de Spinder Eagle Compact gekozen. Bevestiging op de trekhaak zeer eenvoudig en muurvast. Op slot is er geen beweging in te krijgen, hoe hard je ook trekt of schudt. Bevestiging van de fietsen is eenvoudig en stabiel; frame-bevestiging geeft bij schudden veel minder frictie dan bij de cranck-bevestiging van de vorige drager. De drager zelf is zeer solide, daardoor helaas wat aan de zware kant. Op veel - en vaak niet al te beste - wegen stond de drager als een huis.
Ik vind het daarom (letterlijk) ongelofelijk dat de drager inclusief fietsen spontaan van de trekhaak zou kunnen springen. Misschien zit ergens een nippeltje niet vast... Of zoiets.

angeliqueeeeeeeeeeee 21-05-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Deze fietsendrager zag er het degelijkst uit en is dat ook. Je beschadigt je fiets niet en ze staan er stevig op. Eventueel kun je er een gedeelte eraf halen en dan het resterende op slot draaien.

wat een verademing na mijn twiny load van 15 jaar gelden.

Bram Deurhof 12-05-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Mijn Eagle compact een paar dagen geleden aangeschaft t.b.v. 2 Giant Comfort CS LDS elektrische fietsen. Opzetten van drager op Brinck trekhaak en fietsen gaat erg goed. Echter:
Nadat de drager is opgezet en duidelijk vastgeklikt kan deze niet naar beneden maar wel omhoog, zeker wel zo'n 45 graden en horizontaal naar links en rechts draaien. Ik heb er nu 2 ritten van zo'n 100 km totaal mee gemaakt en zie de fietsen via de achteruitkijkspiegel erg onrustig bewegen. Na een rit staat de drager ook een stukje gedraaid. Lijkt mij niet goed. Durf er alleen voorzichtig mee te rijden. Ik ben bang dat bij een noodstop of laat opgemerkte kuil of drempel de fietsen richting kofferbak gaan.
Een andere fietsdrager die geschikt is voor elektrische fietsen in het algemeen en de Giants met vaste fietstassen in het bijzonder is de Twinnyload Swing FE. Twinnyload heeft de versie met automatische koppeling (identiek aan de Spinder?) uit productie genomen. Kennelijk ging het hiermee niet goed. Vraag mij af of dit een exemplarisch probleem is.

Mart M 07-05-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Zeer degelijke fietsendrager, aangeschaft voor twee elektrische fietsen. Is gemakkelijk op de trekhaak te plaatsen en hoeft alleen horizontaal naar beneden gedrukt te worden. Geen schroeven etc, een kind doet de was. De fietsen staan stevig door de twee stangen en de rubberen riemen voor de wielen vast te zetten. Ben zeer tevreden over de drager. Jammer dat er (nog) geen ophangbeugel voor is.

fietser 28-04-2008
Geschreven voor: Spinder Eagle

Een ideale en stevige fietsdrager i.b.v. elektrische fietsen.Ik was eerst in het bezit van een Spinder hawk, maar bij dit model hadden de fietsen tijdens het rijden nog wel eens neiging weg te kantelen. Dit gaf een onveilig gevoel.Bij de Eagle geen enkele last.Bovendien zeer gemakkelijk op de trekhaak te plaatsen. Enige minpuntje: hij is nogal zwaar.